Data

data
09 / 08

DLACZEGO WARTO ORGANIZOWAĆ FIRMOWE EVENTY?

Eventy czyli firmowe lub branżowe wydarzenia, często kojarzone są jedynie z dużymi, znanymi markami i znanymi gwiazdami. Myśląc o firmowym evencie, do głowy  przychodzi nam muzyka na żywo, kawior i szampan w kryształowych kieliszkach. Tymczasem event może przybrać postać kameralnego obiadu lub śniadania, w gronie kilkunastu osób. Warto zmienić o nich pogląd i wyobrażenie, ponieważ jest to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi promocji firmy.

Dobra atmosfera, a biznesowa korzyść

Firmowa impreza może stać się początkiem nowej współpracy. W biznesie, jak w życiu, ważne sprawy najlepiej załatwia się przy dobrym posiłku i kieliszku wina. Załóżmy, że prowadzisz firmę świadczącą usługi budowlane. Masz zamiar wziąć udział w przetargu na duże zlecenie, niestety nie masz odpowiedniej maszyny do kompletnego wykonania całej usługi. Szczęśliwie, inna firma na terenie Twojego miasta, mimo tego, że świadczy usługi w innym zakresie, posiada ową maszynę. Organizujesz skromny event, na który zapraszasz między innymi przedstawiciela „firmy z maszyną”, mówisz o zakresie działalności Twojej firmy, sposobie realizacji zleceń i o wspomnianym przetargu, wyjaśniasz zasady potencjalnej współpracy i wzajemne korzyści. Potencjalny kontrahent poczuje się doceniony, zyskasz jego sympatię, a jeżeli dodatkowo propozycja zostanie uznana za korzystną przez pozostałych gości, kontrakt powinieneś mieć już w kieszeni.

Pochwal się nowościami

Eventy to również sposób na prezentacje nowego produktu czy usługi. Nie musi to odbyć się z takim rozmachem jak prezentacja Next przez Steve’a Jobsa, ale warto poświęcić temu tematowi trochę uwagi. Nawet jeśli Twoim nowym produktem jest nowy basen ogrodowy, postaraj się, żeby ludzie się o tym dowiedzieli. Prezentacje możesz urządzić nawet na swoim podwórku, zaproś sąsiadów, znajomych, niech wezmą ze sobą dzieciaki, które popluskają się w Twoim nowym basenie. W klientach, bo przyjaciele to również potencjalni klienci, powstanie miłe skojarzenie i wyobrażenie, nie tylko o nowym basenie, ale o całej firmie. Kto wie, może dzieci będą nim tak zachwycone, że od razu dostaniesz parę zamówień. W końcu który rodzic ma w sobie tyle siły by odmówić swojej pociesze?

Siła tkwi w zespole

Firmowe imprezy to nie tylko możliwość zdobycia nowych kontaktów biznesowych, czy prezentacji produktu, ale również okazja sprzyjająca poprawie komunikacji wśród pracowników i ich docenienia. Atmosfera w pracy nie zawsze sprzyja nawiązywaniu świetnych relacji, a w pracy zespołowej wzajemne zrozumienie i sympatia są niezbędne. Dlatego raz na pół roku, warto zadbać o to, żeby Twój zespół miał okazję do swobodnej rozmowy w przyjaznej atmosferze, a tym samym do lepszego poznania siebie nawzajem. Stworzy to również dobry obraz Ciebie, jako pracodawcy, który dba o komfort swoich pracowników. Wzajemna sympatia w zespole oraz dobra atmosfera w pracy  to bodźce, które sprawiają, że ludzie przychodzą do pracy z przyjemnością i zadowoleniem. A zadowolony pracownik to dobry pracownik.

Dobry image

W kinie oczekując na projekcję filmu, często karmieni jesteśmy paroma zwiastunami filmów, mających ukazać się w najbliższym czasie. Jeżeli któryś trailer zrobi na nas wrażenie, odnotowujemy to w pamięci i za pół roku wybieramy się właśnie na ten film. Podobnie jest z organizacją firmowych imprez. Jeżeli dobrze się na niej zaprezentujesz, jako rzetelny i profesjonalny partner biznesowy czy potencjalny usługodawca, Twoi goście stworzą sobie o Tobie podobne wyobrażenie. W biznesie jak i w życiu, często kierujemy się reputacją, a przedsiębiorcy, którym przyjdzie stanąć przed wyborem kontrahenta, pomyślą o Tobie, że „na imprezie było tak sympatycznie, coś mi mówi, że to będzie to”.

Coś za coś, event za..?

Organizując taki event, jak przy każdym z narzędzi public relations, oczekujemy, że przyniesie on konkretny profit. I oczywiście przynosi ono ogromne korzyści, ciężko je natomiast zmierzyć i ocenić pod kątem finansowym. Event ma na celu przede wszystkim zaprezentowanie firmy i jej oferty, nawiązanie kontaktów w grupie docelowej, stworzenie wizerunku rzetelnego przedsiębiorcy. Tych efektów nie da się zmierzyć, osiągane są one w długim okresie czasu i w sposób stopniowy. Warto jednak poczekać na owoce tych działań, bo efekty i korzyści w dłuższej perspektywie są ogromne.

Wpis otagowany jako

, , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>