Data

data
13 / 06

PERSONAL BRANDING – MOJE SIECIOWE ALTER EGO

Naczytaliśmy się w lekturach i prasie, że pierwszym etapem procesu rekrutacji, jest rekrutacja internetowa. Pracodawca weryfikuje nasz wizerunek przeglądając profil na Facebook’u, Twitterze, a Google dociera nawet do naszych szkolnych świadectw z podstawówki. Tak, naprawdę.

Liar

Co powinniśmy robić?

Tak więc dbamy o nasze internetowe profile. Nie publikujemy zdjęć z towarzyskich spotkań, żadnego kieliszka wina w zasięgu kadru, tym bardziej kompromitującej miny. W wirtualnym świecie coraz częściej zapominamy o najważniejszym. O nas samych.

No dobrze, ale co z Tobą? Przecież lubisz dobrą zabawę, lubisz spotkać się ze znajomymi. Ba! Czasem nawet lubisz zrobić głupią minę, a z najgłupszych obrazków śmiejesz się do rozpuku. Ale przecież nie można. Nie można tego lubić. A jak ktoś zobaczy?

Tak więc pielęgnujemy i tworzymy nasze internetowe alter ego. Nasz profil składa się z branżowych nowinek, kliknięcia „lubię to” to same „mądre” portale i strony, muzyka – tylko alternatywna.

Tworząc profil na Facebook’u, tworzymy nową markę. Pielęgnujemy ją, dbamy o ładne obrazki, ciekawe treści. To bardzo dobrze. Ale to na pewno nie jesteśmy my. Każdy z Nas staje się powoli specjalistą od personal brandingu, w końcu trening czyni mistrza.

Większość polskich internautów spędza w internecie od 4 do 5 godzin dziennie. Zakładając, że dzień przeciętnego Polaka trwa około 15h (przy założeniu modelowych 9h snu), wirtualne życie pochłania 1/3 naszego dnia­­­. Odliczając posiłki, dojazd do pracy powrót z pracy, zakupy, proporcje pomiędzy normalnym a wirtualnym życiem powoli się wyrównują. Przecież jedząc, jadąc i kupując również możemy „googlować”.

Chodzi o to, że powoli zmieniają się proporcje. Część życia spędzanego w sieci powoli wyprzedza „normalne” życie. Tracimy osobowość i stajemy się wyidealizowaną wersją siebie. Uparcie wierzymy, że im mniej pokazujemy prawdy o sobie, tym lepiej.

Z ostatniego raportu KPCB wynika, że Polacy lubią mówić dużo o sobie w sieci. Dużo niekoniecznie znaczy prawdziwie. Dzielimy się właściwie wszystkim online. Jesteśmy na 7. miejscu na świecie, na 1. z krajów europejskich.

Po wpisaniu w google hasła personal branding szkolenia, znajdziemy co najmniej 10 ofert. Bez żadnego problemu możemy nauczyć się jak kreować swoją osobę, jak się prezentować, żeby zrobić korzystne wrażenie. Jednym słowem – jak stworzyć robota.

Może trochę się wytłumaczymy. To nie tak, że jesteśmy temu przeciwni. Dobre pierwsze wrażenie jest nieocenione, zdobycie sympatii dyrektora renomowanej firmy – również. Po prostu trzeba umieć zachować dystans i zdrowe proporcje. Nauczyć się lubić i akceptować siebie.

Zapraszamy do obiektywnego spojrzenia na swój profil. Jak Wam się podoba Wasze alter ego?

Wpis otagowany jako

, , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>